Interact: [read the outline][get other material] [subscribe yourself] [back to index]

e-money: Re: De elektronische cultuur zwaar op de proef gesteld door de wet

this message entered the list on Mon, 26 Oct 1998 18:34:19 +0100
it has been sent by Flatulator

>Voor 2 jaar hadden we er al eens discussie over (of de overheid al dan niet
>het recht had onze e-mails in te kijken). Mijn stellingname blijft dezelfde.
>Ik heb niets te verbergen dus van mij mogen ze mijn mails lezen, mijn
>telefoon aftappen. Ik weet dat dit voor bepaalde personen onaanvaardbaar is,
>maar wat hebben zij te verbergen ?? Als men geen 'criminele' daden stelt zal
>de overheid met de informatie die men over u heeft ingewonnen weinig of niets
>kunnen doen. Maar als men brandstigting voorbereidt, doodsbedreigingen
>verstuurd, ...

Dan ga je ongetwijfeld akkoord dat vergaderingen van politieke
partijen mogen afgeluisterd worden (bvb PVDA en Vlaams Blok) en dat
e-mails en gewone postzendingen mogen onderschept worden. Ik zou eens
willen zien of jij het prettig zou vinden als vanaf nu al jouw
correspondentie een zegeltje zou bevatten met "geopend en gelezen door
de Staatsveiligheid". Dat men op de openbare weg camera's plaatst kan
me niet schelen, dat men mijn berichten in nieuwsgroepen navlooit zal
mij een zorg wezen. Maar als ik jou een e-mail stuur verwacht ik dat
niemand daar inzage in heeft zonder jouw en/of mijn toestemming.
Hetzelfde geldt voor de sites die ik bezoek. Niemand heeft er zaken
mee wanneer en hoeveel keer ik bvb de pagina's van de FBI, het VB of
een of andere blotemadammen-pagina bezoek. Wat is de volgende stap?
Dat GB en Colruyt hun klantenbestand ter beschikking stellen van de
overheid? Krantenwinkels die moeten noteren welke klant welke kranten
en tijdschriften koopt en welk merk sigaretten? Wie is hier eigenlijk
paranoğde? Niet de burger maar de overheid. Maar als ze zo voortdoen
zal de burger het ongetwijfeld worden. :-(

>http://www.dejanews.com/       Search, Read, Discuss, or Start Your Own

Big Horse is watching you!
--
Flatulator
--

Interact: [read the outline][get other material] [subscribe yourself] [back to index]

e-money is a critical mailing list on the subject of new forms for financial exchange. please feel free to send replies in the language of your choice. it is an open, multilingual and moderated list. do not send commercial content or misuse any of this archive's content in a commercial manner. the list's who-command has been disabled for privacy reasons.

contact the list owner